SAP Ariba – kompleksowe narzędzie do zarządzania procesami zakupowymi
System SAP Ariba to kompleksowa platforma, funkcjonująca w chmurze publicznej, pozwalająca na skuteczne zarządzanie procesem zakupowym (procurement). Wchodzące w skład pakietu SAP Ariba aplikacje wykorzystują wewnętrzną sieć SAP Ariba Network, łącząc ze sobą dostawców i kupujących na całym świecie. Z rozwiązania tego korzystają nie tylko małe i średnie przedsiębiorstwa, ale także duże korporacje. W katalogach SAP Ariba znaleźć można blisko 200 milionów przedmiotów i usług.
Korzyści z wykorzystania
Jak wynika z analizy korzyści związanych z użytkowaniem SAP, u kontrahentów, którzy korzystają z sieci SAP Ariba Network, zauważa się o prawie 60% szybszy proces, począwszy od zapotrzebowania do płatności, w stosunku do ich otoczenia rynkowego. Co więcej – ten sam personel jest w stanie obsłużyć aż trzykrotnie więcej faktur i innych dokumentów, związanych z procesem zakupowym. Przedsiębiorstwo zyskuje nie tylko zminimalizowane ryzyko kontaktów handlowych i brak opóźnień w płatnościach, ale także w pełni automatyczne dopasowanie zamówień do faktur, co zdecydowanie ułatwia organizację procesu zakupowego.
Koszty korzystania z platformy dopasowane są do skali danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu również najmniejsze firmy, bez obaw o swój budżet, mogą przekonać się, jak wiele do zaoferowania ma SAP Ariba.
Stawiając na SAP Ariba, kontrahent wybiera automatyzację i standaryzację procesów zakupowych w firmie, tym samym ograniczając pracę administracyjną w przedsiębiorstwie nawet o 80%. Zautomatyzowanie wszystkich procesów od potrzeby do zapłaty (source-to-pay) umożliwia ponadto obniżenie kosztów, dzięki czemu zakup systemu SAP zwraca się zazwyczaj w ciągu 18 miesięcy. Przez cały czas korzystania z SAP Ariba możliwy jest dostęp do SAP Ariba Network, czyli największej na świecie bazy dostawców. To z kolei przekłada się na zdobycie nowych okazji biznesowych, równocześnie zwiększając bezpieczeństwo zawieranych transakcji handlowych. SAP Ariba zapewnia także cyfrowy obieg dokumentów, co pozytywnie wpływa na uproszczenie i ujednolicenie procesów zakupowych w firmie.
Platforma zakupowa
SAP Ariba to platforma zaopatrzeniowa, która przynosi korzyści zarówno kupującym, jak i dostawcom. Jest to rozwiązanie oparte na chmurze, do którego użytkownicy mogą mieć dostęp w dowolnym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu. Co więcej, koszty konfiguracji są niskie, ponieważ nie jest wymagany dodatkowy sprzęt ani oprogramowanie.
Jeśli mielibyśmy użyć tylko jednego argumentu, aby zachęcić organizacje do korzystania z SAP Ariba, byłoby to budowanie relacji między sprzedawcami i kupującymi. Dzięki strukturze oferowanej przez Aribę, przedsiębiorstwa każdej wielkości mogą łączyć się ze swoimi partnerami handlowymi na jednej platformie. Nabywcy mogą uzyskać szybki i łatwy dostęp do potencjalnych nowych dostawców, angażując się w handel oparty na współpracy. Złożoność procesów i działań związanych z zaopatrzeniem zostaje zredukowana, co skutkuje poprawą poziomu usług i lepszymi relacjami z dostawcami.
Dostawcy mogą wyszukiwać potencjalne nowe możliwości biznesowe za pomocą Ariba Supplier Network. Ariba daje szansę na uczciwe składanie ofert i konkurencję w biznesie. Ponadto pomaga obniżyć koszty przetwarzania poprzez automatyzację czynności – na przykład składania faktur lub dostarczania potwierdzeń zamówień – co z kolei prowadzi do zmniejszenia ryzyka niewłaściwej obsługi dokumentów i zwiększenia dokładności danych.
SAP Ariba
Zintegrowany proces zakupowy
Dzięki SAP Ariba możliwe jest całościowe zarządzanie procesami zakupowymi w danym przedsiębiorstwie, począwszy od pojawienia się potrzeby na dany towar lub usługę, aż do zapłaty za dostarczony produkt. Oprogramowanie umożliwia swobodne i wygodne zarządzanie siecią dostawców, zbierając informacje na ich temat oraz szczegółową historię współpracy, kontraktów oraz warunków umów.
Co więcej, dzięki katalogom produktów, publikowanym przez dostawców, kontrahent otrzymuje dostęp do informacji o produktach, ich dostępności i cenie, co pozwala skutecznie i szybko składać poszczególne zamówienia, wybierając tym samym najkorzystniejsze oferty. Cała procedura toczy się online, dzięki czemu zatwierdzenie zakupów w przedsiębiorstwie staje się szybsze i łatwiejsze. To jednak nie koniec możliwości SAP Ariba – z całym procesem zakupowym zintegrowane jest także fakturowanie, dzięki czemu nie ma obaw o to, czy faktury połączone są z odpowiednimi zamówieniami.
SAP Ariba oferuje wiele możliwości przekształcenia i uproszczenia procesów biznesowych. Proponowane rozwiązania pozwalają na rozwój firmy poprzez wprowadzenie zoptymalizowanych procesów. SAP Ariba oferuje następujące rozwiązania dla swoich klientów:
- SAP Strategic Sourcing (Sourcing for Direct and Indirect spend, Contract Management, Spend Analysis)
- Supply Chain Collaboration
- Supplier Management (Supplier Lifecycle Management, Supplier Risk Management)
- Spend Analysis
- Buying and Invoicing (P2P solution)
- Buying (P2O solution)
- Guided Buying
- Invoice Management
- Catalog
- SAP Ariba Network
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami drogą emailową Poland@westernacher.com lub telefonicznie (+48 58) 55 00 263.
Zachęcamy również do śledzenia naszego profilu na LinkedIn.
Dlaczego Westernacher?
Posiadamy unikalne na rynku kompetencje biznesowe i technologiczne w zakresie rozwiązań SAP, dzięki którym oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania umożliwiające realizację procesów end-to-end od planowania, przez zakupy i produkcję, logistykę, sprzedaż i finanse po rozliczenia, a wszystko to wspierane przez procesy kadrowe i analitykę.
850+
konsultantów na całym świecie
Ponad 50 lat
na rynku wdrożeń systemów informatycznych
25 lat
nieprzerwanego Partnerstwa z SAP