SAP Ariba – kompleksowe narzędzie do zarządzania procesami zakupowymi
System SAP Ariba to kompleksowa platforma, funkcjonująca w chmurze publicznej, pozwalająca na skuteczne zarządzanie procesem zakupowym (procurement). Wchodzące w skład pakietu SAP Ariba aplikacje wykorzystują wewnętrzną sieć SAP Ariba Network, łącząc ze sobą dostawców i kupujących na całym świecie. Z rozwiązania tego korzystają nie tylko małe i średnie przedsiębiorstwa, ale także duże korporacje. W katalogach SAP Ariba znaleźć można blisko 200 milionów przedmiotów i usług.
Korzyści z wykorzystania
Jak wynika z analizy korzyści związanych z użytkowaniem SAP, u kontrahentów, którzy korzystają z sieci SAP Ariba Network, zauważa się o prawie 60% szybszy proces, począwszy od zapotrzebowania do płatności, w stosunku do ich otoczenia rynkowego. Co więcej – ten sam personel jest w stanie obsłużyć aż trzykrotnie więcej faktur i innych dokumentów, związanych z procesem zakupowym. Przedsiębiorstwo zyskuje nie tylko zminimalizowane ryzyko kontaktów handlowych i brak opóźnień w płatnościach, ale także w pełni automatyczne dopasowanie zamówień do faktur, co zdecydowanie ułatwia organizację procesu zakupowego.
Koszty korzystania z platformy dopasowane są do skali danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu również najmniejsze firmy, bez obaw o swój budżet, mogą przekonać się, jak wiele do zaoferowania ma SAP Ariba.
Stawiając na SAP Ariba, kontrahent wybiera automatyzację i standaryzację procesów zakupowych w firmie, tym samym ograniczając pracę administracyjną w przedsiębiorstwie nawet o 80%. Zautomatyzowanie wszystkich procesów od potrzeby do zapłaty (source-to-pay) umożliwia ponadto obniżenie kosztów, dzięki czemu zakup systemu SAP zwraca się zazwyczaj w ciągu 18 miesięcy. Przez cały czas korzystania z SAP Ariba możliwy jest dostęp do SAP Ariba Network, czyli największej na świecie bazy dostawców. To z kolei przekłada się na zdobycie nowych okazji biznesowych, równocześnie zwiększając bezpieczeństwo zawieranych transakcji handlowych. SAP Ariba zapewnia także cyfrowy obieg dokumentów, co pozytywnie wpływa na uproszczenie i ujednolicenie procesów zakupowych w firmie.
Platforma zakupowa
SAP Ariba to platforma zaopatrzeniowa, która przynosi korzyści zarówno kupującym, jak i dostawcom. Jest to rozwiązanie oparte na chmurze, do którego użytkownicy mogą mieć dostęp w dowolnym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu. Co więcej, koszty konfiguracji są niskie, ponieważ nie jest wymagany dodatkowy sprzęt ani oprogramowanie.
Jeśli mielibyśmy użyć tylko jednego argumentu, aby zachęcić organizacje do korzystania z SAP Ariba, byłoby to budowanie relacji między sprzedawcami i kupującymi. Dzięki strukturze oferowanej przez Aribę, przedsiębiorstwa każdej wielkości mogą łączyć się ze swoimi partnerami handlowymi na jednej platformie. Nabywcy mogą uzyskać szybki i łatwy dostęp do potencjalnych nowych dostawców, angażując się w handel oparty na współpracy. Złożoność procesów i działań związanych z zaopatrzeniem zostaje zredukowana, co skutkuje poprawą poziomu usług i lepszymi relacjami z dostawcami.
Dostawcy mogą wyszukiwać potencjalne nowe możliwości biznesowe za pomocą Ariba Supplier Network. Ariba daje szansę na uczciwe składanie ofert i konkurencję w biznesie. Ponadto pomaga obniżyć koszty przetwarzania poprzez automatyzację czynności – na przykład składania faktur lub dostarczania potwierdzeń zamówień – co z kolei prowadzi do zmniejszenia ryzyka niewłaściwej obsługi dokumentów i zwiększenia dokładności danych.
SAP Ariba
Czym są zakupy strategiczne?
Zakupy strategiczne to seria połączonych procesów, które zawierają połączone informacje dotyczących budżetów, analiz, zarządzania dostawcami i kategoriami, kontraktami, jak i strategiami zakupowymi. Pomagają one organizacją w zwiększeniu zgodności w wydatkach, otrzymać większe oszczędności, jak i wartości dodanej w całej organizacji (poprzez zmiany technologiczne, współpracę z innymi działami w celu uzyskania lepszych wyników). W zakupach strategicznych koncentrujemy się nad zrozumieniem poszczególnych wydatków, identyfikacji możliwości uzyskania oszczędności i koncentracji na właściwych pozycjach, takich jak strategicznych dostawcach (na zasadzie 80% wydatków przez 20% dostawców).
Dlaczego warto zdecydować się na SAP Ariba?
SAP Ariba zostało stworzone do tego, aby w optymalny sposób połączyć kupca z dostawcą i pozwolić w pełni zintegrować procesy zakupowe. Kupiec jak i dostawca mają dostęp do tego samego systemu, widzą aktualne RFx i mogą w czasie rzeczywistym na nie odpowiadać, przyjmować oferty, podpisywać zamówienia i kontrakty. Mają również wgląd w kwestie płatności – widzą, gdzie aktualnie jest faktura i wiedzą, kiedy zostanie zapłacona. To wszystko bez angażowania dodatkowego czasu na dzwonienie, pisanie maili, wyjaśnianie różnic. Wszystko jest pod jednym „dachem”.
Zintegrowany proces zakupowy
Dzięki SAP Ariba możliwe jest całościowe zarządzanie procesami zakupowymi w danym przedsiębiorstwie, począwszy od pojawienia się potrzeby na dany towar lub usługę, aż do zapłaty za dostarczony produkt. Oprogramowanie umożliwia swobodne i wygodne zarządzanie siecią dostawców, zbierając informacje na ich temat oraz szczegółową historię współpracy, kontraktów oraz warunków umów.
Co więcej, dzięki katalogom produktów, publikowanym przez dostawców, kontrahent otrzymuje dostęp do informacji o produktach, ich dostępności i cenie, co pozwala skutecznie i szybko składać poszczególne zamówienia, wybierając tym samym najkorzystniejsze oferty. Cała procedura toczy się online, dzięki czemu zatwierdzenie zakupów w przedsiębiorstwie staje się szybsze i łatwiejsze. To jednak nie koniec możliwości SAP Ariba – z całym procesem zakupowym zintegrowane jest także fakturowanie, dzięki czemu nie ma obaw o to, czy faktury połączone są z odpowiednimi zamówieniami.
SAP Ariba oferuje wiele możliwości przekształcenia i uproszczenia procesów biznesowych. Proponowane rozwiązania pozwalają na rozwój firmy poprzez wprowadzenie zoptymalizowanych procesów. SAP Ariba oferuje następujące rozwiązania dla swoich klientów:
- SAP Strategic Sourcing (Sourcing for Direct and Indirect spend, Contract Management, Spend Analysis)
- Supply Chain Collaboration
- Supplier Management (Supplier Lifecycle Management, Supplier Risk Management)
- Spend Analysis
- Buying and Invoicing (P2P solution)
- Buying (P2O solution)
- Guided Buying
- Invoice Management
- Catalog
- SAP Ariba Network
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami drogą emailową Poland@westernacher.com lub telefonicznie (+48 58) 55 00 263.
Zachęcamy również do śledzenia naszego profilu na LinkedIn.
Dlaczego Westernacher?
Posiadamy unikalne na rynku kompetencje biznesowe i technologiczne w zakresie rozwiązań SAP, dzięki którym oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania umożliwiające realizację procesów end-to-end od planowania, przez zakupy i produkcję, logistykę, sprzedaż i finanse po rozliczenia, a wszystko to wspierane przez procesy kadrowe i analitykę.
1000+
konsultantów na całym świecie
Ponad 50 lat
na rynku wdrożeń systemów informatycznych
25 lat
nieprzerwanego Partnerstwa z SAP