Od lipca 2019 wszedł obowiązek utworzenia przez pracodawców Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Pracownicze Plany Kapitałowe to powszechny i dobrowolny system oszczędzania na cele emerytalne organizowany przez pracodawców na podstawie przepisów określonych w ustawie o PPK.
W związku z wprowadzonymi zmianami na pracodawcy spoczywają nowe obowiązki, takie jak:
- wybór instytucji finansowej prowadzącej rachunki (Agent Transferowy)
- stały dostęp do danych pracowników w zakresie pozyskania informacji o uczestnictwie czy rezygnacji z programu PPK
- rejestracja i wyrejestrowanie pracowników w systemie właściwej instytucji finansowej
- naliczanie składek i bieżące raportowanie do Agenta Transferowego.
Bez odpowiednich narzędzi obsługa PPK, zwłaszcza przy dużej liczbie pracowników, wymaga sporego nakładu czasu i pracy.
Wsparcie pracodawcy w zakresie obsługi PPK
Proponujemy rozszerzenie standardowych funkcjonalności systemu SAP HCM o raporty umożliwiające przesyłanie danych do Agenta Transferowego oraz wspomagające zarządzanie programem PPK.
Rozwiązanie to zostało przygotowane z uwzględnieniem najnowszej postaci obowiązujących przepisów prawnych w tym zakresie. W ramach usługi wsparcia i serwisu będzie walidowane.
Raporty oferowane w rozwiązaniu LST
Raport startowy
Raport umożliwia wyszukanie osób, które nie zostały jeszcze zarejestrowane w systemie, umożliwiając jednocześnie ich automatyczną rejestrację.
Raport masowej zmiany statusów i składek PPK – pomocniczy
Przydatny w momencie pojawienia się większej ilości osób zgłaszających chęć np. rezygnacji, przystąpienia do PPK, bądź rejestracji składki dodatkowej.
Raport rejestracji uczestnika
Raport służy do utworzenia pliku niezbędnego do rejestracji pracownika w programie PPK u Agenta Transferowego. Zawiera wszystkie dane konieczne do rejestracji i umożliwia wygenerowanie pliku w wymaganym formacie gotowego do zaczytania.
Raport składkowy
Raport umożliwiający wygenerowanie pliku z informacją o potrąconych składkach za dany okres oraz o ewentualnej przyczynie niepobrania składek w danym miesiącu. Plik tworzony jest w formacie rekomendowanym przez Agenta Transferowego, co umożliwia jego zaczytanie do systemu PPK.
Nasz serwis obejmuje
- bieżące usuwanie zgłoszonych błędów i usterek
- dostosowanie rozwiązania LST_PPK w zakresie niezbędnym do generowania raportów PPK
- optymalizację rozwiązania oraz aktualizację oprogramowania i dostosowanie do wymogów od strony Agenta Transferowego.
Korzyści z wdrożenia rozwiązania
- możliwość dostosowania do indywidualnych ustawień Klienta
- niskie koszty obsługi nowych wymagań prawnych
- krótki czas wdrożenia
- intuicyjne i przyjazne dla użytkownika środowisko pracy.
.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami drogą emailową Poland@westernacher.com lub telefonicznie (+48 58) 55 00 263.
Zachęcamy również do śledzenia naszego profilu na LinkedIn.
Dlaczego Westernacher?
Posiadamy unikalne na rynku kompetencje biznesowe i technologiczne w zakresie rozwiązań SAP, dzięki którym oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania umożliwiające realizację procesów end-to-end od planowania, przez zakupy i produkcję, logistykę, sprzedaż i finanse po rozliczenia, a wszystko to wspierane przez procesy kadrowe i analitykę.
850+
konsultantów na całym świecie
Ponad 50 lat
na rynku wdrożeń systemów informatycznych
25 lat
nieprzerwanego Partnerstwa z SAP